Фізика 10 клас

Презентації
Інтернет ресурси
Підручники
Відео до уроку
Перевіряємо знання
Тематичні тренувальні тести для підготовки до ЗНО з фізики
Рекомендована література
Дистанційне навчання. Фізика 10 клас 

16.03.20 – 03.04.20

 Тема «Основи термодинаміки»

     Шановні лицеїсти! Спробуйте вивчити тему «Основи термодинаміки» самостійно. Для цього вам необхідно переглянути рекомендовані матеріали, опрацювати відповідний матеріал у підручнику, перейти за посиланнями на інтернет ресурси, виконати практичні завдання та розв'язати задачі, що запропоновані для перевірки рівня засвоєння нових знань.
                                               
 Бажаю успіхів і нуль помилок!

  Підручник: ФІЗИКА 10 КЛАС РІВЕНЬ СТАНДАРТУ за редакцією В.Г.Бар'яхтара, С.О.Довгого. §36 - 39. Увага! Письмові завдання виконуйте у робочій зошиті (заведіть нову тетрадь з фізики), після повернення з карантину в ліцей видасте на перевірку вчителю. 


Тема уроку: Внутрішня енергія тіла. Кількість теплоти»
Виконайте такі завдання:
1. Опрацюйте  §36  підручника.
2. Дайте усні відповіді на питання після  §36 .
3. Пригадайте види теплопередачі та їх особливості
4. Опрацюйте таблицю «Розрахунок кількості теплоти у разі фазових переходів»
5. Перегляньте відеофрагменти:

Внутрішня енергія тіла та способи її зміни

Тепловий рух. Внутрішня енергія

Внутрішня енергія

Кількість теплоти. Рівняння теплового балансу

Після перегляду виконайте управу «Фізичні смаколики» (складіть словарь фізичних термінів).

6. Використовуючи матеріал підручника, дайте листові відповіді на контрольні запитання після параграфу.

7. Приклади розв'язування завдань. Завдання 1,2 письменно.

8. Розв'язуємо самостійно. Управа 36 (1,2,4) письмово.

9. Перевіряємо знання. Тести "Внутрішня енергія. Кількість теплоти"Результати тестування записати.

10. Складаємо «Карту знань» за  §36.

11. Результат виконаної роботи Тут  

 

Тема уроку: «Робота термодинамічного процесу»
Виконайте такі завдання:
1. Опрацюйте  §37  підручника.
2. Дайте усні відповіді на питання після  §37 .
3. Пригадайте графіки ізопроцесів та їх особливості
4. Опрацюйте геометричний зміст роботи при довільному процесі
5. Перегляньте відеофрагменти:

Робота газу

Робота при розширенні газу

Після перегляду з'ясуйте, чому робота газу може бути позитивною, або від'ємною?            

6. Використовуючи матеріал підручника, дайте листові відповіді на контрольні запитання після параграфу.                                                                                                  

7.Приклади розв'язування задач: завдання 1 письмово.                                                     

8. Розв'язуємо самостійно: управа 37(2-4)письмово

9. Складаємо «Карту знань» за  §37.

 

Тема уроку: Перший закон термодинаміки. Адіабатний процес»
Виконайте такі завдання:
1. Опрацюйте  §38  підручника.
2. Дайте усні відповіді на питання після  §38 .
3. Пригадайте, які системи розглядаються у термодинаміці.
4. Опрацюйте адіабатний процес та його особливості
5. Перегляньте відеофрагменти:

Закони термодинаміки

Адіабатний процес

Після перегляду виконайте право «Перевір собі»  (розділ «Презентації» урок №56-57).
6. Використовуючи матеріал підручника, дайте листові відповіді на контрольні запитання після параграфу
7. Приклади розв'язування задач: завдання 1 письмово.

Прості задачі з термодинаміки

Методика розв'язування задач з термодинаміки

8. Розв'язуємо самостійно: управа 38 (1-5) письмово.

9. Складаємо «Карту знань» за  §38

10. Це цікаво! Як утворюються тучі 

 

Тема уроку: «Теплові машини. Принцип дії теплових машин. КПД теплових машин. Необоротність теплових процесів»
Виконайте такі завдання:
1. Опрацюйте  §39  підручника.
2. Дайте усні відповіді на питання після  §39 .
3. Нагадайте типи теплових машин.
4. Опрацюйте особливості холодильного пристрою
5. Перегляньте відеофрагменти:

Теплові двигуни

Теплові двигуни. Парова турбіна

Теплові двигуни та охорона довкілля

Принцип роботи холодильника з компрессором

Після перегляду зробіть висновок: які особливості теплової машини та холодильного пристрою?
6. Використовуючи матеріал підручника, дайте листові відповіді на контрольні запитання після параграфу

Розв'язуємо разом

8. Розв'язуємо самостійно: управа 39 (1-4) письмово.

9. Перевіряємо знання. 

10. Складаємо «Карту знань» за  §39.

11. Це цікаво! Що таке ентропія?

 

Тема уроку: «Розв'язування задач»
Виконайте такі завдання:
1. Повторити   §36-§39  підручника.
2. Опрацюйте «Ітоги розділу lll. Частина 2. Основи термодинаміки» (підручник, сторінка 235).
3. Розв'язуємо разом
Приклади розв'язування завдань на закони термодинаміки  (завдання №2-10 письмово).  4. Розв'язуємо самостійно. «Завдання для самоперевірки. Частина 2. Основи термодинаміки». Завдання №1-9 письмове (підручник, сторінка 236). 

5. Це цікаво! Що таке ентропія і чому Всесвіт прагне до хаосу?

Перший закон термодинаміки

Інший закон термодинаміки

Ентропія та інший закон термодинаміки

Чому тепло збільшує ентропію?

УВАГА! 

Шановні лицеїсти!

Домашнє завдання виконуйте у робочій зошиті для дистанційного навчання, яке ви дасте після карантину. 

Письмова перевірка виконання домашнього завдання відбудеться після карантину у вигляді заліку та контрольної роботи.  

 

Це цікаво! Дні, коли Сонце однаково освітлює дві півкулі Землі, настають двічі на рік – навесні 20-21 березня та осенью 22-23 вересня, коли на всіх материках однакова тривалість дня – 12 годин. Дні рівнодення. Пори року


Тема уроку: «Розв'язування задач»
Завдання, які треба виконати, розміщені 
ТУТ

Увага!

Шановні лицеїсти!

      Опрацьовуючи §36-§39 підручника ви вивчили основні поняття, означення, закониформули розділу «Основи термодинаміки». Ключові слова даної теми: внутрішня енергія тіл, кількість теплоти, робота термодинамічного процесу, перший закон термодинаміки. адіабатний процес, теплові машини, принцип дії теплових машин, цикл теплових машин, коефіцієнт корисної дії теплових машин. Аналізували відеофрагменти, виконували тестування на різних освітніх платформах, розв’язували задачі у різних форматах. Прийшов час якісно перевірити ваші знання, вміння і навички.

    30.03-03.04 - «ЗАЛІКОВИЙ ТИЖДЕНЬ». Готуємося до тематичного оцінювання! Залишайтесь на зв’язку. Бережіть себе і своїх близьких.


 

 

30.03.20 - 03.04.20

«ЗАЛІКОВИЙ ТИЖДЕНЬ»

Виконати тести (при цьому чітко вказати прізвище та ім'я , а також взвод).

***Примітка. Для тих ліцеїстів, які пишуть "прикольчики", наприклад Пепалор Нтлошро , буде окремий звіт на сайті ліцею.

30.03.20. Тест №1. "Внутрішня енергія. Робота газу". Натиснути ТУТ    

31.03.20. Тест №2. "Перший закон термодинаміки. Адіабатний процес. Теплові машини". Натисніть ТУТ

01.04.20. Тест №3. Контрольна робота "Основи термодинаміки". Натиснути ТУТ

 

02.04.-03.04.20. Web-квест "Енергія народжена для польотів". Натисни ТУТ

 У квесті обов'язковим завданням є тестування,а інші завдання за бажанням 

( хто виконає, отримаєте додаткові бонуси).

 

Тема уроку: «Пароутворення та конденсація. Насичена та ненасичена пара. Кипіння»
Виконайте наступні завдання:
1. Опрацюйте §31 підручника.
2. Дайте усні відповіді на питання після §31.
3. Пригадайте, за яких умов рідина може перетворитися на газ двома способами: випаровуванням і кипінням
4. Опрацюйте таблицю «Тиск насиченої пари».

5. Перегляньте відеофрагменти:

Випаровування і конденсація

Пароутворення і конденсація. Випаровування рідини

Насичена пара. Кипіння. 

Після перегляду зробіть висновок: У чому полягає стан динамічної рівноваги?

6. Використовуючи матеріал підручника, дайте письмові відповіді на контрольні запитання після параграфу.

7. Приклади розв’язування задач. Натисніть ТУТ

8. Розв’язуємо  самостійно. Вправа 31 (1-6) письмово.

9. Складаємо «Карту знань» по §31.

10. Перевіряємо знання. Пройти тестування (обовязково!!!) Натисніть ТУТ

Тема уроку: «Вологість повітря. Точка роси»
Виконайте наступні завдання:
1. Опрацюйте §32 підручника.
2. Дайте усні відповіді на питання після §32.
3. Можливо, ви чули фрази «вологе повітря», «сухе повітря». Як оцінити ступінь вологості повітря? Від яких чинників залежить вологість повітря і як її можна змінити
4. Опрацюйте «Психрометричну таблицю».

5. Виконайте експеримент. Вимірювання вологості повітря в домашніх умовах. Натисни ТУТ

6. Перегляньте відеофрагменти:

Вологість повітря. Точка роси

Вологість повітря

Точка роси. Чому випадає конденса

Після перегляду зробіть висновок: чому потрібно стежити за вологістю повітря?

7. Використовуючи матеріал підручника, дайте письмові відповіді на контрольні запитання після параграфу.

8. Приклади розв’язування задач. Натисніть ТУТ

Розв'язування задач "Вологість повітря. Точка роси"

9. Розв’язуємо  самостійно. Вправа 32 (1-4) письмово.

10. Складаємо «Карту знань» по §32.

11. Перевіряємо знання. Пройти тестування (обовязково!!!) Натисніть ТУТ


Тема уроку: «Розв’язування задач»
Виконайте наступні завдання:
1. Пригадайте. Від яких чинників і чому залежить тиск насиченої пари? Від яких чинників і чому залежить температура кипіння рідини? Що називають точкою роси? Як, знаючи точку роси, визначити абсолютну вологість? відносну вологість?
2. Опрацюйте «Карту знань» по §31,32.

3. Використовуючи матеріал підручника, перевірте письмові відповіді на контрольні запитання після параграфу.

4. Приклади розв’язування задач. Розв'язування задач: вологість повітря

Розв'язування задач: кипіння та конденсація

5. Перевіряємо знання. Виконайте самостійну роботу (обовязково!!!)      Натисни ТУТ

6. Розв’язуємо  самостійно. Задачі №1,4,9 на сторінці  215 письмово.7. Цікаві факти. Проблеми неправильної вологості та 3 способи виміряти вологість

 13.04 – 17.04

Тема уроку: «Поверхневий натяг рідини. Змочування. Капілярні явища»
Виконайте наступні завдання:
1.Опрацюйте §33 підручника.
2.Дайте усні відповіді на питання після §33.
3.Пригадайте.Що таке рідина? Чому важливо вивчати рідини? Чому важливо вміти описувати процеси, які в них відбуваються в поверхневому шарі?4.Опрацюйте явище поверхневого натягу, явища змочування та незмочування, явище капілярності.

5.Перегляньте відеофрагменти:

Поверхневий натяг рідини. Змочування. Капілярні явища

Явище змочування і капілярності

Експерименти: поверхневий натяг води

Поверхневий натяг рідини, або По воді, як по сухому

Після перегляду зробіть висновок: Де виявляється поверхневий натяг? Чому рідина піднімається в капілярах? Прокоментуйте прислів’я «як з гусака вода», «вийти сухим з води». Чи можна це зробити реально – вийти з води сухим? Що для цього потрібно?

6. Використовуючи матеріал підручника, дайте письмові відповіді на контрольні запитання після параграфу.

7.Приклади розв’язування задач. Натисніть ТУТ

8 Розв’язуємо разом. Вправа 33 (2-4) письмово. Вправа 33(2). Вправа 33(3).

 Вправа 33(4).

9. Розв’язуємо самостійно. Вправа 33(5).

10.Складаємо «Карту знань» по §33.

11.Перевіряємо знання. Пройти тестування (обовязково!!!) Натисніть ТУТ

 

Тема уроку: «Розв’язування задач»
Виконайте наступні завдання:
1.Пригадайте. Від яких чинників і чому залежить поверхневий натяг рідини? від яких чинників не залежить? За яких умов рідина змочує поверхню твердого тіла? не змочує? Від яких чинників залежить висота підняття рідини в капілярі?
2.Опрацюйте «Карту знань» по §33.

3.Використовуючи матеріал підручника, перевірте письмові відповіді на контрольні запитання після параграфу.

4.Приклади розв’язування задач. Натисніть ТУТ

5.Перевіряємо знання. Виконайте самостійну роботу (обовязково!!!)  Натисніть ТУТ   

6.Розв’язуємо  самостійно. Задачі №6,10 на сторінці  215 письмово.

7.Цікаві факти. Голки на воді - фізичні дослі Галилео. Эксперимент. Поверхностное натяжение

Тема уроку: «Будова та властивості твердих тіл. Анізотропія кристалів. Рідкі кристали»
Виконайте наступні завдання:
1.Опрацюйте §34 підручника.
2.Дайте усні відповіді на питання після §34.
3.Пригадайте. Які агрегатні стани речовини ви знаєте? Які тіла навколо вас перебувають в твердому стані? Які особливості мають тіла в твердому стані?
4.Опрацюйте властивості аморфних та кристалічних тіл, рідких кристалів.

5.Перегляньте відеофрагменти:

Фізичні властивості твердих тіл

Кристалічні та аморфні тіла

Строение и свойства кристаллических и аморфных тел

Рідкі кристали

Після перегляду зробіть висновок: Чому аморфні тіла ізотропні? Що таке анізотропія? Чи всі кристалічні тіла анізотропні? У чому особливості будови і властивостей рідких кристалів? Де їх застосовують?

6. Використовуючи матеріал підручника, дайте письмові відповіді на контрольні запитання після параграфу.

7. Розв’язуємо разом. Вправа 34 (1-3) письмово. Вправа 34(1). Вправа 34(2)

8.Розв’язуємо самостійно. Вправа 34 (3) письмово.

9.Складаємо «Карту знань» по §34.

10.Перевіряємо знання. Пройти тестування (обовязково). Натисніть ТУТ

11.Це цікаво. 24 УДИВИТЕЛЬНЫХ КАМНЕЙ И МИНЕРАЛОВ, НАЙДЕННЫХ В РАЗНЫХ КОНЦАХ СВЕТА!

 20.04 – 24.04

Тема уроку: «Механічні властивості твердих тіл»
Виконайте наступні завдання:
1.Опрацюйте §35 підручника.
2.Дайте усні відповіді на питання після §35.
3.Пригадайте. Як розміщені частинки (атоми, молекули, йони) у твердих тілах? Що можна сказати про взаємодію частинок в твердих тілах?
5.Перегляньте відеофрагменти:

Механічні властивості твердих тіл

Механічні  властивості твердих тіл. Розв'язування задач

Після перегляду зробіть висновок: Що таке деформація та її види? За яких умов вони виникають? Яке формулювання закону Гука? За яких умов виконується цей закон? Що таке межа міцності? Чим пружні матеріали відрізняються від пластичних? від крихких?

6. Використовуючи матеріал підручника, дайте письмові відповіді на контрольні запитання після параграфу.

7. Розв’язуємо разом. Вправа 35(1)  Вправа 35(3)  Вправа 35(4)

Вправа 35(5)  письмово.

8.Розв’язуємо самостійно. Вправа 35 (2) письмово.

9.Складаємо «Карту знань» по §35.

10.Перевіряємо знання. Пройти тестування (обовязково). Натисніть ТУТ

11.Це цікаво. Деформація тіл

Тема уроку: «Розв’язування задач»
Виконайте наступні завдання:
1.Пригадайте. Які особливості мають тіла в твердому стані? Що таке деформація? Що характеризує модуль Юнга? Що таке межа міцності?
2.Опрацюйте «Карту знань» по §35.

3.Використовуючи матеріал підручника, перевірте письмові відповіді на контрольні запитання після параграфу.

4.Приклади розв’язування задач.

Розв'язування задач. Будова та властивості твердих тіл

Властивості твердих тіл. Розв'язування задач

5.Перевіряємо знання. Пройти тестування (обовязково!!!)  Натисніть ТУТ 

6.Розв’язуємо  самостійно. Вправа 35(6) письмово.

7.Цікаві факти. Острова Физики. Силы. Взаимодействие тел Деформация Сила упругости

Тема уроку: «Контрольна робота"Виконайте наступні завдання:1.Опрацьовуючи §31-35 підручника перевірте письмові відповіді на контрольні запитання після параграфів, згадайте основні поняття, формули, закони, приклади розв’язування задач.2.Перевіряємо знання. Виконайте контрольну роботу (обов’язково)!!!Натисніть ТУТ 3.Цікаві факти. Як вода потрапила на Землю

 



Немає коментарів:

Дописати коментар